Druk bezochte algemene ledenvergadering op 15 maart 2024

Datum: 17 maart 2024

Vrijdag 15 maart kwamen 28 Avantrianen en 2 ouders naar de algemene vergadering. Het bestuur was niet voltallig, helaas moest onze secretaris wegens familieomstandigheden afzeggen en ons algemeen bestuurslid Gerard Faaij wegens zijn werk.

Bestuurslid Hugo Bakker opende de avond met een praatje over hoe de avond zou verlopen en gaf daarna het woord aan onze voorzitter Ronald Hamaker en die opende de vergadering.
De notulen en de verslagen van de secretaris en wedstrijdsecretariaat werden goed gekeurd. Rob Zwijnenburg en Gerrit de Jong waren dit jaar de kascommissie. Zij hadden bij onze penningsmeester de kas gecontroleerd en zij verzochten de vergadering de penningmeester decharge te verlenen voor het gevoerde beleid.

Daarna werd er een pauze ingelast om het verslag van de penningmeester te lezen en werden de obligaties van de stichting SSH getrokken.
Penningmeester Jannie de Jong-Belder deed verslag van het afgelopen financiële jaar en een aantal leden hadden hier vragen over. Deze werden door haar beantwoord. Jannie gaf aan dat ze had moeten besluiten om de contributie ook dit jaar te verhogen ivm verhoging afdracht atletiekunie, verhoging van diverse kosten en komende herstelwerkzaamheden aan de baam. Hier werd een discussie overgevoerd, maar het grootste gedeelte van de vergadering was het er mee eens dat we moesten verhogen. Op onze website bij lid worden? vind u de nieuwe contributie prijzen.

Bij het bestuur zijn er 3 bestuursleden aftredend. Gerard Faay, Kees Jooren en Simone Zwijnenburg. Gerard stelt zich niet meer herkiesbaar, omdat hij het met zijn nieuwe baan niet meer kan combineren. Kees wordt herkozen in de functie van secretaris en Simone als algemeen bestuurslid. Voorzitter Ronald geeft aan dat hij zijn laatste jaar als voorzitter ingaat en volgend jaar niet meer herkiesbaar is. Er moet gezocht worden naar iemand die zijn plaats in wil nemen.

Daarna is er de uitreiking van de Tuinenburg Trofee. Deze wordt dit jaar uitreikt aan één van onze jonge vrijwilliger, Luuk van der Velde. Al 7 jaar is hij wekelijks als trainer op de baan te vinden. Eerst als pupillentrainer en sinds 2 jaar als juniorentrainer. Ook is hij medeorganisator van het trainingsweekend voor de junioren U14/U16.

Het bestuur heeft in het jaar dat ze 60 jaar bestaan Marius de Rijk voorgedragen als Lid van Verdienste, omdat hij al meer dan 20 jaar actief is voor Avantri. Hij is jarenlang jurylid geweest bij de jeugdwedstrijden en van 2002 tot 2017 was hij lid van de commissie wegwedstrijden. Waarvan een aantal jaren in de functie van wedstrijdleider. Marius is ook al vele jaren lid van de baanploeg.

Het bestuur heeft Piet Stam voorgedragen als Erelid, omdat Piet al 50 jaar actief is in verschillende functies bij Avantri. In 1974 heeft hij de organisatie van de Parkloop opgestart en vele jaren heeft hij die georganiseerd. Begin jaren 80 was Piet trainer van de trimgroep heren. Piet is wedstrijdsectraris geweest. In 1983 organiseerde hij de Vierdorpenloop, wat nu de Oliebollenloop is. Van 1982 tot 1984 was hij bestuurslid en van 1984 tot 1990 was hij voorzitter van Avantri. Hij was het die in 1986 Klaas Lok aantrok als trainer voor de MiLa lopers met o.a nationale talenten als Brenda Sleeuwenhoek en Vincent Hoek in de gelederen. Tot en met december 2023 is hij actief geweest als vrijwilliger bij de wegwedstrijden. De vergadering ging akkoord met de drie voordrachten en Luuk en Piet werden in het zonnetje gezet. Marius werd 16 maart in verband met zijn afwezigheid thuis bezocht.

Na een kleine pauze nam Hugo Bakker de presentatie over en liet via een powerpoint presentatie zijn idee zien hoe de organisatie structuur binnen Avantri moet worden aangepast om in ieder geval de komende jaren door te komen. De presentatie werd enthousiast ontvangen en er hebben deze avond zich al wat personen aangemeld die één van de posten zou willen vervullen.
Met nog een gezellige nazit ging een ieder rond 23.00u naar huis.

Terug naar de vorige pagina

Website sponsors